<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<metadatalist>
	<metadata ReferenceType="Conference Proceedings">
		<site>sibgrapi.sid.inpe.br 802</site>
		<holdercode>{ibi 8JMKD3MGPEW34M/46T9EHH}</holdercode>
		<identifier>8JMKD3MGPBW34M/3CS7GM5</identifier>
		<repository>sid.inpe.br/sibgrapi/2012/10.23.16.08</repository>
		<lastupdate>2012:12.07.11.49.53 sid.inpe.br/banon/2001/03.30.15.38 administrator</lastupdate>
		<metadatarepository>sid.inpe.br/sibgrapi/2012/10.23.16.08.39</metadatarepository>
		<metadatalastupdate>2022:06.17.00.22.53 sid.inpe.br/banon/2001/03.30.15.38 administrator {D 1992}</metadatalastupdate>
		<isbn>978-85-7669-270-6</isbn>
		<citationkey>RamosBorg:1992:ANSiAn</citationkey>
		<title>ANIMAL – um sistema para animações tridimensionais</title>
		<format>Impresso, On-line.</format>
		<year>1992</year>
		<numberoffiles>1</numberoffiles>
		<size>3485 KiB</size>
		<author>Ramos, Marcelo da Cunha,</author>
		<author>Borges, José Antonio dos Santos,</author>
		<affiliation>Núcleo de Computação Eletrônica da Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)</affiliation>
		<affiliation>Núcleo de Computação Eletrônica da Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)</affiliation>
		<editor>Câmara, Gilberto,</editor>
		<editor>Gomes, Jonas de Miranda,</editor>
		<e-mailaddress>cintiagraziele.silva@gmail.com</e-mailaddress>
		<conferencename>Simpósio Brasileiro de Computação Gráfica e Processamento de Imagens, 5 (SIBGRAPI)</conferencename>
		<conferencelocation>Águas de Lindóia, SP, Brazil</conferencelocation>
		<date>10-12 Nov. 1992</date>
		<publisher>Sociedade Brasileira de Computação</publisher>
		<publisheraddress>Porto Alegre</publisheraddress>
		<volume>2</volume>
		<pages>75-78</pages>
		<booktitle>Anais</booktitle>
		<tertiarytype>Comunicação Técnica</tertiarytype>
		<transferableflag>1</transferableflag>
		<keywords>ANIMAL, animações tridimensionais, linguagens de modelagem, utilitários para visualização, definição de cena.</keywords>
		<abstract>This paper describes the features of the ANIMAL. System, designed to produce 3-dimensional animations. The system includes many tools, including animation and modeling languages, utilities for viewing and scene definition, a renderer based on scan-line algorithm with Phong Shading. The system was developed at the Núcleo de Computação Eletrônica da UFRJ and is being used to produce animations, specially for computer art and educational videos.</abstract>
		<type>Geral (comunicações)</type>
		<language>pt</language>
		<targetfile>18 ANIMAL_Um sistema para animacoes tridimensionais.pdf</targetfile>
		<usergroup>administrator</usergroup>
		<usergroup>cintiagraziele.silva@gmail.com</usergroup>
		<visibility>shown</visibility>
		<mirrorrepository>sid.inpe.br/sibgrapi@80/2007/08.02.16.22</mirrorrepository>
		<nexthigherunit>8JMKD3MGPBW34M/3CTK95P</nexthigherunit>
		<nexthigherunit>8JMKD3MGPBW34M/3CTM5L8</nexthigherunit>
		<hostcollection>sid.inpe.br/banon/2001/03.30.15.38</hostcollection>
		<username>cintiagraziele.silva@gmail.com</username>
		<lasthostcollection>sid.inpe.br/banon/2001/03.30.15.38</lasthostcollection>
		<url>http://sibgrapi.sid.inpe.br/rep-/sid.inpe.br/sibgrapi/2012/10.23.16.08</url>
	</metadata>
</metadatalist>